CaffiSupport: Caffi-pussista kilahtaa euro Roosa nauha -kampanjaan

CaffiSupport -toiminta saa jatkoa. Nyt CaffiSupport osallistuu Roosa nauha -keräykseen. Jokaisesta 11.10.- 17.10. välisenä aikana Caffissa myydystä kahvipussista Caffi lahjoittaa euron syöpätutkimuksen hyväksi.

Tänä vuonna Roosa nauha -keräyksen teemana ovat suolistosyövät. Caffi ja Caffin asiakkaat haluavat näin olla mukana tukemassa tätä tärkeää asiaa.

CaffiSupport on Caffin jatkuvaa ja toistuvaa tukitoimintaa, jolla Caffin asiakkaat ja Caffi-yhteisö voivat tehdä hyvää.  Aiemmin vuonna 2020 CaffiSupport lahjoitti Suomen parhaaksi valittua kahvia koronatyötä tekeville sairaanhoitajille, opettajille ja palomiehille.

Roosa nauha sopii mainiosti CaffiSupport-kohteeksi. Roosa nauha -keräyksellä on vuosien varrella edistetty suomalaista naisten ja muiden syöpien tutkimusta ja vaikutettu siihen, että yhä useampi syöpä voidaan ehkäistä tai hoitaa. Lisäksi lahjoitusvaroilla on rahoitettu neuvontatyötä ja ylläpidetty Syöpäjärjestöjen maksutonta neuvontapalvelua. Kaikkiaan Roosa nauha -keräyksellä on Suomessa kerätty varoja jo 10,5 miljoonaa euroa.

Roosa nauha -liike sai alkunsa jo 1990-luvun alun Yhdysvalloissa. Self Magazinen toimittaja Alexandra Penney ja Estée Lauder -kosmetiikkayhtiöiden johtaja Evelyn H. Lauder halusivat kiinnittää huomiota rintasyövän yleistymiseen ja kerätä varoja rintasyöväntutkimukseen. Kampanjan symboliksi valikoituiPink Ribbon, roosan värinen silkkinauha.